söndag 16 mars 2014

Sanna Olsson


Vad heter du? 

-Sanna Olsson 

Hur gammal är du? 

-17 år, snart 18. 

Hur läge har du gått i drama? 

-Sedan andra eller tredje klass. 

Vilka pjäser har du spelat? 

-I en mängd olika egenskrivna pjäser som min gamla teaterlärare skrev samt Aristocats (musikalteater på Balettakademien), En midsommarnattsdröm, Dracula, Bye bye baby, Cheek to cheek och nu Mitt hjärta rusar! 

Vilken är din favorit pjäs av dem?

-Dracula! Hade riktigt roligt under arbetet med den! 
Vilken är din favorit glass? CHOKLAD!! Eller mint… Eller kokos… Åh kan inte välja, jag älskar all glass! 

Vilket är ditt konstigaste drag enligt dig? 

-Att jag bara måste göra konstiga miner hela tiden! Haha 

Favorit skådespelare/skådespeleska? 

-Johnny Depp har alltid haft en plats i mitt hjärta efter Pirates of the Caribbean filmerna, grymma ju! 

Favorit film? 

-She’s the man, har sett den en miljard gånger men skrattar fortfarande lika högt när jag ser den! 

Favorit Musik? 

-Allt ifrån death metal till smörig pop till hardstyle, jag gillar det mesta! 

Vilket är ditt favorituttryck? 

-Gillar uttrycket ”imorgon är en ny dag”. Tycker att det är lite fint… Man kan ha haft en skitkass dag idag, men man vet aldrig vad morgondagen kommer med för roliga överraskningar! 

Vilka egenskaper har du gemensamt med din karaktär i pjäsen? 

-Dolores (min karaktär) är väldigt driven, jag kan känna igen det i mig själv. Annars har vi inget gemensamt, hon är mycket olik mig.

Hur känns det att vara med i länk som är projektet vi håller på med just nu? 

-Det känns superbra, är taggad på att få spela upp ”Mitt hjärta rusar”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar