söndag 16 mars 2014

Matilda Persson



Vad heter du? 

-Matilda (mattan) Persson

Hur gammal är du? 

-6 388 dagar den 25 februari 2014. Vilket är ca 17,5 år 

Hur länge har du gått i drama?

-Sen jag kunde gå har jag showat. Med min kusin. Naken. Men det slutade vi med för några år sedan. Jag har spelat dockteater i en liten stuga när jag var åtta år, sedan dess har jag bara fortsatt. 

Vilka pjäser har du spelat?

-hmm... många många många pjäser 

nu låter du lite... 

-sjukt många om man tänker efter. Så många så att ni skulle slutat läsa innan jag räknat upp alla. 

Jaha ja... vilket var den roligaste pjäsen då?

-Projektet Öppet, som sattes upp av regionteater väst i Uddevalla. Musikalen Snövit som sattes upp av Vågspel var också väldigt rolig. Jag spelade dvärg. Jag har hört att dvärgar gillar glass, och det leder mig in på nästa fråga. 

Vilket är din favoritglass? 

-Passionsfrukts sorbet är en klar favorit. Både för snövits dvärgar och en matta. 

Vilken skola går du på?

-Hulebäcksgymnasiet inriktning musikal. 

Har du något favoritcitat? 

-Le så ser ingen att du är ful. (Och ta det med en nypa salt) (Vilket ni ska göra med denna intervju)

Vad är ditt konstigaste drag? 

-Jag fick faktiskt ett drag av min brorsa en gång. Det var ett fiskedrag, den är lite konstig. Jag vet inte hur jag ska använda den. 

Favoritskådis? 

-Jag måste säga Mia Skäringer på den. Hon är helt underbar. Sen Fanny Blomqvist ganska bra också. 

Vadå ganska?! (en viss Fanny intervjuar) 

-Ingen kommentar 

Favoritfilm? 

-Vill inte svara, ta nästa 

Favoritögonblick? 

-När jag lärde mig cykla. Lätt! Men också när jag kom på meningen med livet. BACON. 

Om du fick välja tre konserter att gå på, vilka skulle du valt då? 

-1. Bon Iver 2. Coldplay 3. Alt – J

Vad heter din rollkaraktär i pjäsen vi spelar nu? 

-Jag spelar två karaktärer. Gabriella och Sanaz.

Ser du några likheter mellan dig och henne? 

-Jag har lika lätt som Sanaz att få humörsvängningar. Speciellt när jag är hungrig. 

Hur känns det att delta i projektet Länk? 

-Det känns spännande. Det känns på riktigt och nytt, det är väldigt roligt. 

Om du hade vart tvungen att leva på en maträtt resten av livet? Vilken hade du valt? 

-Spagetti i grönsaksbuljong, knaperstekt bacon och hot tacosås. 

Hur vill du avsluta denna presentation Matilda? 

-Till sist vill jag bara säga ADJÖ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar