söndag 16 mars 2014

Lina Larsson

Vad heter du?

Jag heter Lina Larsson
     

Hur gammal är du?


17, fyller 18 i år

Hur länge har du gått i teater?


Jag har spelat teater i 9 år


Vilka pjäser har du spelat i?

En clown i stan, flaskungen, Ensam är stark, Shakers, Dracula, En Midsommarnattsdröm, Bye bye baby, Cheek to cheek


Vilken är din favoritpjäs bland dom?


Helt klart Cheek to cheek, då jag fick spela en utav de två  huvudrollerna, Margareta som är motsatsen till mig själv, vilket var väldigt lärorikt och spännande!
Vilken är din favoritglass?

Cornetto jordgubb!

Vilket är ditt favoritutryck?



Frankrike är ett land som ligger mig varmt om hjärtat, och därför är detta uttrycket så fint :In French you  don't say "I miss you", you say "Tu me manques", which means "You are missing from me"

Vilket är ditt konstigaste drag enligt dig?


Jag tänker ofta på franska

Favorit skådespelare/skådespelerska?


Åh, helt klart Mia Skäringer! Hon är en stor förebild för mig!


Favorit film?

Jag är sådär barnsligt förtjust i amerikanska kärlekskomedier som är så klyschiga som möjligt, så just nu är det  " A bit like love"


Favorit ögonblick?

När man är ensam hemma och kollar på en bra film och dricker kaffe och äter något gott och bara lever i nuet!



Favorit musik?

Jag gillar verkligen allt! Men mina favortiartister är Lady Gaga, Adele och Håkan Hellström!



Vilka egenskaper har du gemensamt med din karaktär i pjäsen?


Jag spelar Annika, och det vi har gemensamt är att båda har en tendens att verka lite smågamla ibland ;)

Hur känns det att vara med i Länk projektet?

Det är ett väldigt stort steg fram i Teaterns värld, det blir större publik för varje framträdande vi gör, vilket jag tycker är helt underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar