måndag 24 mars 2014

Freja Björklund

Vad heter du?

Freja Björklund

Hur gammal är du?

16 år

Hur länge har du gått i drama?

Det började med att jag spelade två teaterpjäser i skolan. Därefter så hade mitt intresse för teater och skådespeleri blivit för stort för att ignorera så jag började i teater regelbundet på fritiden. Vilket var för ungefär ett och ett halvt år sedan.
Vilka pjäser har du spelat i? Muntra fruarna från Windsor som Fru Ford, Alice i underlandet som Alice, en egen-improviserad föreställning som hette Tre kistor och I er tjänst som Ellen.
Vilken är din favoritpjäs/favoritkaraktär?
Det måste nog vara Alice i Alice i underlandet.

Vilken är din favoritglass?
Åh, det måste nog vara någon sorts chokladglass. Älskar choklad.
Vad är ditt konstigaste drag enligt dig själv?

Oj, jag vet inte riktigt. Jag är helt tokig i vintage prylar och älskar gammaldags, handgjorda herrskor och hattar. Ibland kan jag faktiskt önska att jag vore en trettiofemårig man med ståtligt skägg, hatt, skor och hela köret och att jag materiellt levde under tidigt 1900-tal. Räknas det? Haha.

Favorit skådespelare/skådespelerska?

Detta är svårt att besvara eftersom det finns så många duktiga, men Noomi Rapace tillhör väl favoriterna.

Favorit film?

Den filmatiserade deckarserien av Maria Lang. Den är oerhört bra.

Favorit musik?
Skalan av vad jag lyssnar på är egentligen väldigt bred. Från metal till lugna kärleksballader. Inte så mycket pop dock. Två av mina favoritartister just nu är utan tvekan Ben Howard och Keaton Henson.

Favorit ögonblick?

Förutom det underbara ögonblicket då man går av scenen efter en teaterföreställning, så kanske när man är ute och promenerar i sommarnatten med någon man tycker om.

Vilka egenskaper har du gemensamt med din karaktär i pjäsen
Mitt hjärta rusar?

Jag kan på flera sätt verkligen känna med min karaktär även om det också finns mycket som skiljer oss åt. Men det här med att ta distans till vissa svåra känslor och sätta upp en sorts fasad är något som jag kan känna igen mig i.

Hur känns det att vara med i Länk?

Det känns väldigt kul! Jag tycker att hela konceptet känns så genuint, viktigt och givande. Att också få vara med och spela i ett riktigt ungdomsdrama är något jag velat länge. Det är spännande och känns som att det verkligen är på riktigt. Jag måste också säga att jag är väldigt tacksam över att få ta del av en sån fin teatergrupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar